marți, 24 mai 2016

Jumătatea Sălbatică de Sally Green - Recenzie

Cod: TRE978-606-719-303-9
An aparitie: 2015
Autor: Sally Green
Categoria: Literatura Universala
Editia: Paperback cu clape
Editura: TREI    
Format: 130 x 200 mm
Nr. pagini: 416
Traducator: Ioana Filat
Exemplar oferit de: libris.ro
Recenzia volumului precedent AICI!

Sinopsis:

Al doilea volum al trilogiei HALF LIFETime Magazine o numeşte „periculos de captivantă", iar Daily Telegraph declară că Sally Green este „noua J.K. Rowling".
Descoperă povestea pe care cititorii din lumea întreagă o aşteaptă cu sufletul la gură.

Din nou, Sally Green răstoarnă definiţiile. Ce înseamnă sălbatic? Ce înseamnă uman sau civilizat? Tensiunea insuportabilă, dorinţa de a supravieţui cu orice preţ, precum şi dihotomia bine-rău, dragoste-ură, sălbatic-civilizat, toate acestea bântuie cititorul, culminând cu un deznodământ care anunţă atmosfera sumbră şi misterioasă din ultimul volum al trilogiei. – Booklist

După ce şi-a întâlnit tatăl, pe Marcus, temutul Vrăjitor Negru, şi a primit de la acesta cele trei daruri, semnul devenirii unui Vrăjitor cu drepturi depline, Nathan luptă pentru supravieţuire, hăituit de Vânătorii Consiliului şi mânat constant de dorinţa de a-l regăsi pe Gabriel şi de-a o salva pe Annalise.
Adevărata provocare însă este să înveţe să-şi controleze Darul proaspăt descoperit, latura sălbatică a sinelui, sursa unei puteri ce ameninţă să spulbere totul în calea ei. Iar miza nu e numai propriul său destin, ci destinul întregii lumi a Vrăjitorilor.

Jumătatea Sălbatică are personaje la fel de complexe, elementul magic la fel de pregnant şi scene de acţiune tot atât de tensionate ca în romanul care o precede, Jumătatea Rea. – Publishers Weekly


Recenzie:

Ca să fiu sinceră, sunt un pic geloasă pe autoare. Jumătatea Sălbatică mi-a plăcut mult mai mult decât primul volum al seriei, Jumătatea Rea, dar când citeam, simțeam că eu nu o să pot niciodată scrie ca Sally Green. Locurile și peisajele sunt descrise perfect, dialogurile nu duc lipsă de nimic, iar acțiunea este ireproșabilă. 
În acest volum, scopul lui Nathan e foarte clar; trebuie să îl găsească pe prietenul său, Gabriel, trebuie să o recupereze pe Annalise de la Mercury, dar cel mai important e să nu fie găsit de Vânători. Lucrurile astea sunt date peste cap atunci când îl întâlnește pe Nesbitt, un vrăjitor Semipur, pe jumătatea negru. Acest Nesbitt îl  conduce pe Nathan la o anume Victoria Van Dal. Nu dau mai multe detalii pentru că aș face spoiler și nu ar fi prea frumos din partea mea.
După ce am terminat primul volum, credeam că nu voi continua trilogia. Majoritatea spuneau că al doilea volum nu e la fel de bun ca primul, că din cauza acestuia au renunțat la trilogie, ș.a.m.d. Când o carte are păreri negative sunt tentată să o citesc, cam așa am pățit și în cazul de față.
Romanul Jumătatea Sălbatică e mai interesant decât primul volum al seriei pentru că am primit răspunsul la multe întrebări legate de Nathan, de tatăl său și, de ce nu, despre triunghiul amoros care e foarte aiurea, dar nu deranjant ca în alte cărți.
Traducerea constituie o calitate a acestei cărți. Dacă de cele mai multe ori nu sunt mulțumită de traducerile cărților, acum sunt uimită de vocabularul traducătorului care nu e deloc sărăcăcios.
Romanul l-am citit cu sufletul la gură și destul de repede. Nu se citește prea ușor pentru că te ține în suspans și trebuie să citești încontinuu ca să afli ce se întâmplă în continuare. Mă simțeam absorbită de acțiunea romanului chiar și când nu îl citeam. Mi-a plăcut foarte mult și sper ca volumul final să nu mă dezamăgească.
Finalul a fost foarte neprevăzător. Nu mă așteptam la nimic, deși când citesc o carte îmi creez scenarii în cap legate de sfârșit. Încheierea pot spune că m-a dezamăgit, pentru că nu am putut înțelege acțiunile unui anume personaj. Faptele sale mi s-au părut lipsite de noimă, ba chiar influențate de un alt personaj și total nejustificabile. Sper să nu trăiască prea bine în volumul trei.
Cârligul de final nu m-a deranjat ca data trecută. Half Life e o serie și e normal ca în primele două volume finalul să fie deschis, iar acțiunea din volumul următor puțin ațâțată.
Deși genul fantasy e considerat un gen literar de nișă, nu mă voi opri niciodată din a citi genul acesta pentru că îl ador și abia l-am (re)descoperit. Consider că trilogia Half Life e diferită față de celelalte cărți young adult, deși, să fim sinceri, are câteva elemente ușor clișeice.
De la următorul volum am așteptări foarte mari. Abia aștept să îl citesc și să aflu cum se termină povestea. Am înțeles că Fox 2000 au achiziționat drepturile de ecranizare, ceea ce mă face nerăbdătoare să văd filmul.

Cartea poate fi achiziționată de AICI!


Fragment:

,,Foarte interesant cuvântul ăsta, sălbatic. Noi ne închipuim că înseamnă să fii neîmblânzit, nestăpânit, numai că, firește, natura nu e așa; natura e stăpânită, bine orânduită și extrem de bine disciplinată când vine vorba de elementele ei. Turma are conducători pe de o parte și membri ascultători pe de alta, se mai stârnesc și certuri, însă totul e bine organizat. Iar animalele vânează fiecare în felul său, la vremea potrivită și doar un anumit tip de vânat - sunt foarte previzibile."


Punctaj:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce crezi?