marți, 3 mai 2016

Douăzeci și ceva de Iain Hollingshead - Recenzie

Sinopsis:

Jack Lancaster are douazeci si cinci de ani si un milion de probleme: s-a saturat de jobul plicticos dintr-o banca de investitii din Londra, i se pare ca se ingrasa si cheleste, nu isi mai suporta iubita, se cearta cu amicii. Intreaga lume e impotriva lui! Ce mai, o criza a sfertului de viata sta sa explodeze, asa ca se hotaraste sa-i faca fata cu mijloacele specifice tineretii: femei de-o noapte si chefuri-monstru. Ba mai mult, isi pune in minte sa-si saboteze sefii si sa cucereasca cel mai hot exemplar feminin cu putinta. Pana una, alta, inroseste tastatura computerului povestind cele mai intime si stanjenitoare amanunte intr-un jurnal de un haz nebun. O carte formidabila pentru toti cei care si-au urat vreodata slujba si au iubit in taina, nebuneste.

Recenzie:

Nu aveam în lista mea TBR această carte, și totuși nu regret că am citit-o. Am terminat-o repede, în vreo patru zile, fără să reflect prea mult la acțiunea cărții.
Mi s-a părut interesantă fiecare pagină și nu pot spune că m-a plictisit. Mi-a prins bine cartea asta în autobuz când era aglomerație pe bulevard. M-a distrat fiecare capitol, am râs, mi-a părut rău pentru Jack, am mai râs și la final m-am bucurat pentru personajul principal.
La început cartea pare varianta soft a romanului American Psycho ( ca să ști despre ce vorbesc, citește recenzia cărții AICI). Jack Lancaster nu e ca Patrick Bateman. Nu căsăpește oameni, nu e rasist, homofob, prefăcut, figurant. Jack e autentic, dar realizezi acest lucru pe parcurs.
Ce-i drept, nu te alegi nimic de pe urma acestei cărți. Nu are un subiect prea adânc, nu te pune pe gânduri și nici nu poți învăța ceva propriu zis.
Am apreciat că acțiunea se petrece în Anglia, nu în America. Sunt cam plictisită de cărți cu și despre America.
În acest roman nu sunt descrieri multe și fără sens. Cartea e scrisă ca un jurnal și duce lipsă de descrieri și narări inutile. E scurt, obiectiv, fără să te amețească de cap.
Jack Lancaster scrie în jurnalul său timp de un an. Anul său începe destul de nasol, e sătul de job-ul său de la bancă, se desparte de prietena lui, îi place de o fată care e îndrăgostită de un prieten de-al său. Totuși, pe parcursul anului lucrurile se schimbă, iar viața lui Jack se îmbunătățește în anumite privințe.
Sunt multe faze amuzante în carte. Nu vreau să dau spoilere, dar sunt sigură că Douăzeci și ceva poate face pe oricine să râdă.
Recomand cartea asta oricui. E o lectură plăcută, haioasă și care nu îți dă bătăi de cap. Merită să o citești când vrei să faci o pauză de la cărți mai grele.


Punctaj:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce crezi?