luni, 7 noiembrie 2016

Nerve de Jeanne Ryan - Recenzie

Cand Vee este aleasa pentru a juca in NERVE, un joc anonim de provocari transmis live online, ea descopera ca jocul o cunoaste. O tenteaza cu premii luate din pagina ei AstaSuntEu si o pune sa faca echipa cu baiatul perfect, Ian cel super-sexy. La inceput este palpitant ― fanii lui Vee si Ian ii incurajeaza sa raspunda unor provocari tot mai riscante, cu mize tot mai mari. Dar jocul ia o intorsatura malefica atunci cand sunt trimisi intr-un loc secret impreuna cu cinci alti jucatori pentru runda Marelui Premiu. Dintr-odata, este un joc de totul sau nimic, cu insasi viata lor pusa la bataie. Oare cat de departe va merge Vee inainte sa cedeze, inainte sa piarda NERVE?
  • „Un roman original si alert, care ne ofera o felie de viata in care cultura pop da un inteles cu totul nou televiziunii de tip reality-show la moda.” - Voya
  • „Comentariul asupra societatii de azi, in care viata a devenit un spectacol public, este corect si profund. Tempoul este neobosit, iar cititorii vor da innebuniti paginile, pana la ultima.” - Kirkus Reviews

Știu, mă chinui cu recenzia aceasta aproape o lună. Dar să trecem peste...
În primul rând, nu prea am ce spune despre această carte. M-a dezamăgit foarte mult. Nerve se vrea a fi un roman de actualitate, care vorbește despre obsesia nebună după internet și faimă din societatea de azi, dar doar zgârie puțin la suprafață, și nimic mai mult. Din nefericire...
Mă așteptam la un roman thriller, cu teme adânci, care să te țină în suspans și să nu te plictisească, dar am citit în schimb un roman pentru adolescenți, și nici măcar unul bun (pentru că există și romane pentru adolescenți de calitate). Nu mi-a părut rău că am citit acest roman, e prima carte citită după o lună în care n-am citit nimic (poate doar traducerea unor melodii k-pop) și prima jumătate mi-a plăcut mult, dar ultima parte a cărții, ci anume provocarea finală, care are un început interesant, dar spre final devine ultra penibilă.
Aș fi vrut să aflu mai mult despre cine se află în spatele jocului Nerve, romanul pare că o să aibă o continuare, dar fiind scris în 2012, nu cred că vom mai avea parte de acest lucru. În loc de mister și lucruri interesante, am avut parte doar de o grămadă de adolescenți tembeli spălați pe creier.
De Vee nu mi-a plăcut din prima. În primul rând, dacă e pasionată după modă, de ce stă după prietena ei?! De obicei genul lui Vee sunt cele populare. Nu i-am înțeles părinții atunci când au pedepsit-o, la această fază nu am putut spune decât americani proști și nimic mai mult. Vee e o fraieră, care își dorește să fie ea în lumina reflectoarelor măcar odată, pare disperată și evoluția ei nu duce nicăieri.
Preferam un mister de genul lui Cicada 3301. Acolo măcar e ceva inteligent. Sau să fi fost o poveste inspirată după Deep Web, cu sânge, crime, organizații dubioase și lucruri ce aparțin domeniului gore. Voiam o carte grafică, după care să acumulez experiență de viață și cunoștințe, nu o telenovelă cu adolescenți speriați. Idee cărții e bună, sinopsisul te atrage, dar cartea nu e deloc ceva care să îmi placă.
Am fost absorbită de carte, o citeam cu poftă, dar după ce am terminat-o mi-am dat seama ce este de fapt. Nu regret că mi-am pierdut timpul cu ea, dar nici nu mă bucur că am citit-o. Îmi plac mult misterele internetului și speram că Nerve conține așa ceva. Nu o recomand celor ca mine în nici un caz.
Filmul nu l-am văzut, nici nu mă grăbesc să îl văd. Am auzit că e diferit cu mult față de carte, dar nu mă încumet să mă uit la el. Dar o să îl văd special pentru Emma Roberts.
Chiar mi-aș fi dorit să îmi placă această carte, dar n-a fost să fie. O să citesc continuarea dacă o să apară. poate că mă voi lămuri mai bine.