vineri, 26 august 2016

Gândește-te la un număr de John Verdon - Recenzie



Sinopsis:

An aparitie: noiembrie 2015
Autor: John Verdon
Categoria: Literatura Universala
Colectie: Paladin BLACK Pocket
Editia: Cartonata
Editura: PALADIN
Exemplar oferit de: Libris.ro
Cartea poate fi cumpărata de AICI!

Cum ai reacționa dacă într-o zi ai primi o scrisoare în versuri prin care un necunoscut îți mărturisește că îți cunoaște cele mai adânci secrete și îți cere să te gândești la un număr? Și ce ai face dacă necunoscutul ar ghici numărul la care te-ai gândit?

Deși inițial sceptic, detectivul Dave Gurney se lasă atras în rezolvarea enigmei. Povestea se complică însă atunci când este ucis destinatarul scrisorilor, un prieten din facultate al detectivului, și apoi se produc alte trei crime cu același mod de operare.

Cine este criminalul și de ce se joacă cu mințile victimelor? Verdon, un fin psiholog al relațiilor interumane, construiește cu multă abilitate labirintul la capătul căruia vei afla răspunsul.


Recenzie:

Mă simt cam oribil că nu prea am mai citit în ultimul timp, dar a fost ultima lună de vacanță și m-am simțit destul de aiurea. Revin acum cu o recenzie pe care vreau să o fac de mult timp, dar nu m-am putut aduna ca să o scriu cum făceam înainte.

Acțiunea propriu zisă a cărții începe când un fost coleg de facultate al lui Dave Gurney, Mark Mellery, îi trimite un mail prin care îi solicită ajutorul. Mellery primise o scrisoare în versuri în care un anumite X. Arybdys îi mărturisește că îi știe trecutul și îi cere să se gândească la un număr. Necunoscutul chiar reușește să ghicească numărul: 658.
Nu mi-a plăcut că în sinopsis se spune clar că Mellery urmează să moară. Mi-ar fi plăcut mai mult dacă aș fi fost surprinsă de acest lucru, deși e clar ce urmează încă de la început. Nu mi-au plăcut descrierile și fragmentele care au fost total aiurea și total pe lângă subiect. Nu simțeam nevoia să știu lucruri despre nevasta lui Gurney sau ce visează acesta. Am trecut peste fragmentele acestea pentru că îmi atrăgeau atenția de la subiectul principal.
Misterul romanului este atât de interesant, încât eu una îmi băteam capul făcând ipoteze despre cine ar putea fi criminalul. În carte este un mic prolog scris cu italice care îți pune foarte multe semne de întrebare și este un fragment cheie în roman. Evident, mai sunt astfel de capitole misterioase, dar pe tine ca cititor te ajută să fii cu un pas înaintea detectivilor din carte.
Gândește-te la un număr mi-a amintit de perioada în care voiam cu orice preț să lucrez la criminalistică, cam prin clasa a opta. Mă fascinau crimele, modul în care acestea sunt studiate și rezolvarea misterului. Acest roman mi-a hrănit din plin pofta de mistere și crime.
La început, când Mellery încă mai trăia, mi s-a părut cel mai ridicol personaj din toate cărțile polițiste pe care le-am citit. Nu voia să apeleze la poliție pentru că îi era teamă că aceasta ori nu va face nimic, ori va face prea multe, ceea ce urma să îi afecteze imaginea. Acest personaj avusese probleme în tinerețe cu alcoolul, dar după o revelație, își schimbă viața și construi un imperiu New Age, în care ajuta oamenii să își aprecieze viața și  lucruri de genul.
Nu aș vrea să dau mai multe detalii pentru că aș strica tot suspansul și toată plăcerea de a citi. Acesta este genul de roman pe care e bine să îl savurezi atent, să îl lași să te surprindă. Acum e unul dintre favoritele mele, și mă bucur că după Maestra (recenzia aici) am citit un roman polițist care este roman polițist, ci nu o tentativă eșuată.

Până data următoare, sper să reușesc să citesc mai mult, pentru că m-am cam lenevit la partea literară. Vreau să mă apuc de o carte care știu sigur că îmi va plăcea, probabil doar așa mă voi apuca de citit ca înainte. Mă bazez pe faptul că începe școala și că voi scăpa de stările astea pe care le am.


Punctaj:


Un comentariu:

Tu ce crezi?