miercuri, 23 martie 2016

Jumătatea Rea de Sally Green - Recenzie




Titlu: Jumătatea Rea
Cod: TRE978-973-707-948-0
An aparitie: 2014
Autor: Sally Green
Categoria: Literatura Universala
Editie: Necartonata
Editura: TREI
Format: 200X130
Nr. pagini: 392


Sinopsis:

Jumătatea Rea este primul volum dintr-o trilogie.
E pe jumătate Vrăjitor Alb... pe jumătate Vrăjitor Negru. Mama lui a fost vindecătoare... tatăl lui e un ucigaş. Nimeni nu-l vrea... Toţi îl vânează.

Noul hit mondial după Jocurile foamei, Harry Potter, seria Amurg.

Periculos de captivantă! -- Time Magazine

În Anglia zilelor noastre, vrăjitorii trăiesc la un loc cu oamenii: Vrăjitorii Albi, care sunt buni; Vrăjitorii Negri, care sunt răi; şi Nathan, în vârstă de şaisprezece ani, fiul unei Vrăjitoare Albe şi al celui mai temut Vrăjitor Negru.
Ţinut captiv într-o cuşcă, Nathan trebuie să scape înainte să împlinească şaptesprezece ani, când va primi trei daruri de la tatăl său şi va deveni el însuşi vrăjitor — iar dacă va greşi, va muri.
Încercarea lui Nathan de a-şi găsi tatăl devine o luptă crâncenă pentru supravieţuire, cu provocări la tot pasul şi în care binele şi răul se dovedesc mult mai complicate decât şi-ar fi imaginat.

Sally Green surprinde cu măiestrie frământările unui individ captiv între cele două jumătăţi ostile ale propriei identităţi. -- Publishers Weekly


Recenzie:

Înainte de toate, aș vrea să le mulțumesc celor de la Libris pentru că am primit sponsorizare de la ei și îmi doream foarte mult acest lucru!

Când am citit cartea mi-am adus aminte de ce îmi spunea profesoara de fizică mai demult: ,, Lucrurile pe care oamenii le consideră rele pot fi bune, iar lucrurile pe care le consideră bune pot fi rele." E total adevărat și mi s-a părut că se potrivește cu acțiunea cărții.
În prima parte nu am înțeles mai nimic, ceea ce m-a făcut curioasă să citesc mai departe.  Am aflat, ce-i drept, ce e cu șmecheria, nu înainte să mă simt un pic aiurea. Mi-a părut rău pentru Nathan și nu mă așteptam că așa e viața lui.
Din sinopsisul cărții credeam că e vorba despre un șmecher de genul cocalarilor români care se laudă la toată lumea cu cine sunt părinții lui. Am fost surprinsă când citeam și am aflat că nu așa stau lucrurile, pentru că nu simpatizez astfel de personaje. Situația e total invers decât cea la care mă așteptam, ceea ce nu mi-a displăcut deloc.
Deși romanul e despre vrăjitori și magie, are și semnificații mai adânci. Eu mă gândeam la umanitatea dusă la extrem din ziua azi. Cum oamenii vrând să fie buni devin foarte răi. Ca Light Yagami din Death Note care a devenit un criminal, încercând să scape lumea de crimă.
Nathan mi-a amintit foarte mult de Kaneki Ken din Tokyo Ghoul, deși cartea Jumătatea Rea m-a făcut să plâng mai mult decât anime-ul TG.  În ambele este vorba despre lucruri care ar trebui să fie rele, deși nu prea sunt.
Cartea m-a ținut cu sufletul la gură pe tot parcursul ei. Am citit greu la început pentru că mi se părea dramatic și mă făcea să plâng, dar m-am obișnuit cu stilul romanului și am citit cu ușurință mai departe.
Am apreciat că romanul nu m-am plictisit deloc.  Mi-a plăcut că îmi dădea palpitații la fiecare pagină și că nu puteam să las cartea din mână.
Scenele de bătaie/de tortură sunt dure, și asta mi-a plăcut mult. Sunt descrise foarte bine și mai că simțeam și eu durerea, deși sunt obișnuită cu lucruri violente/sadice.
Finalul mi s-a părut previzibil. E final deschis cu cârlig pentru volumul al doilea. Mi-ar fi plăcut totuși ca povestea de dragoste dintre Nathan și Gabriel să fie mai accentuată decât ceea dintre Nathan și Annalise, pentru că ador poveștile de dragoste gay.
Jumătatea Rea mi-a plăcut suficient de mult încât să continui să citesc această serie. Autoarea mi se pare genială și cartea ei la fel.

Cartea poate fi cumpărată de AICI !!



Punctaj:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Tu ce crezi?