Vara primei iubiri - Recenzie

Colectia Romane celebre
Tip coperta: Brosata

Aceasta carte face parte din colectia Romane celebre a editurii Orizonturi.
Cartea cunoscutei scriitoare americane Edith Wharton surprinde perfect esenta unei veri stralucitoare, plina de vise tineresti si de perspective amagitoare.
Charity, eroina romanuiui, este nemultumita de conditiile oferite de oraselul in care traieste, cu atat mai mult cu cat tutorele sau, ramas vaduv, pare condus de un instinct carnal in relatia cu ea.
Intr-o zi de vara, cunoaste un tanar atragator si viata ii pare brusc mai interesanta.
Acesta o cucereste si Charity va avea parte de prima sa vara de bucurie. O bucurie efemera, transformata in tragedie atunci cand afla ca in tot acest timp, iubitul al carui copil il poarta, era logodit cu altcineva, la care se intoarce.
Optiunile sale sunt putine si niciuna nu pare sa o atraga. Ar putea reveni la locurile din care a plecat la varsta de cinci ani, unde greutatile sunt de neimaginat sau ar hotari sa faca un avort. Ar mai fi si posibilitatea acceptarii unui compromis - cererea tutorelui sau de a se casatori cu ea. Este greu sa hotarasti cand totul pare pierdut. Charity trebuie sa infrunte urmarile iubirii sale de o vara si sa priveasca in fata realitatea. Va gasi, oare, puterea de a trece cu bine peste aceste incercari sau se va lasa prada resemnarii?
O poveste induiosatoare, o lectura de neuitat.

Am cumpărat această carte de pe Libris mai demult alături de Mara, cărțile le-am primit alături de un semn de carte.  Nu credeam că o să o citesc, credeam că e o telenovelă siropoasă, dar, spre marea mea surprindere, nu e. Cartea aceasta este artă, nu se compară cu nimic din ce am citit până acum. Nu e indecentă, nu e lălăită la extrem și nu e deloc prost scrisă. Prezența figurilor de stil se face remarcată încă de la început. Totul e descris într-un mod artistic, mai că mă face și pe mine să îmi doresc să mă aflu acolo. Deși e scrisă la persoana a treia, cartea nu duce lipsă de emoțiile și gândurile personajului principal. Când citeam cartea, simțeam că eu sunt Charity și că povestea ei îmi aparține mie. Peisajele sunt uimitoare, uneori aveam senzația că citesc cartea doar pentru peisajele montane și pentru frumusețea locurilor. Acțiunea se petrece înainte de primul război mondial ( asta reiese din carte, nu e sigur), într-o localitate apropiată de munte numită North Dormer din Noua Anglie. Nu o să îți dai seama de asta de la început, eu am aflat după ce am căutat informați despre autoare, care s-a stins din viață în anul 1937.
Ideea cărții e puțin clișeică, sunt probabil sute de cărți cu aceeași temă, dar cartea aceasta merită.  Baza acțiunii nu e iubirea de vară, ci inocența și frumusețea unei relații dintre doi oameni care se iubesc, chiar dacă ei nu rămân împreună.
Cartea merită citită, în special dacă te-ai săturat de romanele romance care au apărut acum și tema principală e sexul, adulterul sau mai știu eu ce.  Nu e o carte de scandal, e o carte frumoasă care atrage prin imagini vizuale spectaculoase, figuri de stil alese perfect și narațiune amplă. O vei adora din prima pe Charity. Ea e oarecum naivă, nu cunoaște lumea din afara satului ei, dar în lumea ei e stăpână pe situație. Știe cum sunt oamenii din satul ei, știe locurile. Rareori întâlnești un personaj ca ea. Recomand romanul pentru stările prin care te face să treci și pentru cartea ca întreg, până la urmă.  Mie una mi-a plăcut mult această carte încât abia aștept să citesc și alte cărți scrise de Edith Wharton.

Cu toții ne îndrăgostim la un moment dat....