marți, 3 noiembrie 2015

Megan is Missing - Recenzie

Recenzia aceasta este un repost. Am scris-o și postat-o pe 30/10, la puțin timp după incendiul din Colectiv. Din respect pentru victime, am șters postarea, nu vreau ceva publicat pe 30.  #colectiv

Atenționare: Acest material conține chestii șocante, etc etc.
SPOILER ALERT!!!

Megan Stewart şi Amy Herman (14, respectiv 15 ani), sunt cele mai bune prietene în ciuda faptului că personalităţile lor sunt opuse. Megan este cea care iese în evidenţă şi atrage toate privirile, fiind cea mai populară din liceu şi o studentă de nota zece, dar toate aceste lucruri o solicită foarte tare din punct de vedere fizic şi emoţional, ea fiind în centrul mai multor petreceri în care se consumă mult alcool, droguri şi se face sex.
Amy, însă, e exact invers faţă de prietena ei; retrasă din punct de vedere social şi deloc populară printre colegi, aşa că se ţine cât poate de tare de relaţia pe care o are cu Megan ca să se integreze. Împreună, aceste două fete făuresc o prietenie puternică bazată pe nevoi reciproce. Ele comunică mult prin intermediul internetului, în camerele de chat, iar într-o zi Megan cunoaşte online un băiat cu doi ani mai mare ce ajunge s-o invite să se cunoască şi în realitate.
Fiind atrasă de el, Megan acceptă fără ezitare invitaţia, însă după ce se duce să-l întâlnească ea nu se mai întoarce niciodată. Poliţia anchetează cazul, însă renunţă curând deoarece nu găsesc nicio dovadă că s-ar fi întâmplat ceva rău cu ea şi presupun că pur şi simplu a fugit de acasă. Numai că Amy nu este de acord cu acest lucru şi începe propria ei misiune de găsire şi, eventual, salvare a celei mai bune prietene ale sale. Ea descoperă câteva indicii care indică o potenţială răpire, iar poliţia redeschide cazul, însă acum pericolul o pândeşte şi pe Amy.

Ați citit descrierea unui film relativ OK, probabil v-ați gândit la aventuri, descoperiri spectaculoase, povești siropoase despre prietenie, etc. Vă anunț că filmul nu a fost așa. M-am uitat la Saw, la Elm Street, la Texas Chainsaw Massacre, The Human Centipede și nu am avut nimic. Mâncam o porție delicioasă de struguri când am văzut filmul doi cu miriapodul. Filmul acesta m-a cutremurat, mi-a scăzut temperatura corpului și a băgat frica în mine mai ceva ca un test la mate.  E un must, plus că e oarecum bazat pe ceva real. Să ne gândim un pic - există nebuni d-ăștia la tot pasul, și aici mă refer la demenții ăia care simt nevoia să facă rău altora, în special fete.  Filmul acesta m-a șocat teribil. E foarte realist făcut, te face să fi acolo și să trăiești în film alături de Megan și Amy.
Megan m-i s-a părut la început o curvă,  dar modul în care evoluează acțiunea te face să o înțelegi, să o ierți și chiar să te atașezi de ea. Mi-a părut mai mult rău pentru ea de cât pentru Amy. Ea e mai rebelă, dar sunt anumite secvențe care te vor face să înțelegi de ce.
Amy nu prea mi-a plăcut. E o fată simplă,  cuminte și la locul ei, dar  loialitatea ei față de Megan te face să o admiri.  Într-un fel e un model de prietenie, numai un prieten adevărat ar face ce a făcut ea.
Lucrurile șocante nu au fost secvențele de-a dreptul horror, ci ideea în sine. Fetele l-au cunoscut online pe Josh ( așa îl cheamă pe cel care le-a răpit), ceea ce face filmul mult mai înfricoșător pentru că așa ceva se poate întâmpla cu ușurință în viața reală. Până acum am văzut lucrurile astea numai prin perspectiva criminalului, dar acum, acest lucru s-a schimbat. Filmul m-a făcut să apreciez mai mult viața și să nu mai fiu așa mare fană a criminalilor.  Megan is Missing e mult mai aproape de adevăr de cât fabulosul Dexter.  Asta face filmul șocant, faptul că astfel de lucruri se întâmplă la tot pasul, dar noi nu suntem pe deplin conștienți de acest fapt.
Spun cu riscul de a mă repeta, dar acest film este șocant, și nu șochează prin efecte speciale super scumpe, ci prin autenticitate. Nu e un film scârbos sau bolnav. E un film educativ. Pune o fată de 12-15 ani să îl vadă și garantez că va fi mai prudentă, că va avea mai multă grijă ce face și cu cine.
În concluzie, dacă v-ați săturat de filmele cu efecte și vreți ceva scary, recomand cu încredere acest film, e cel mai înfricoșător pe care l-am văzut.

PS:   Dacă ați văzut filmul sau aveți de gând să o faceți, să-mi spuneți și mie, chiar sunt curioasă!